<link href="https://fonts.googleapis.com/css?family=BYekan" rel="stylesheet" type="text/css"/>

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ایدو سدان کامپکت چانگان است که نسل نخست آن برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو 2011 رونمایی شد و حالا پس از حدود شش سال حضور در بازار نسل دوم آن با طراحی کاملاً جدید و البته جذاب‌تر معرفی شده است. البته این روزها همانند کل دنیا، بازار خودروی چین هم تحت سلطهٔ کراس‌اوورها قرار گرفته و سدان‌ها مثل سابق پرطرفدار نیستند اما بااین‌حال پس از شش سال چانگان نیز مطابق چرخه‌ای مشابه خودروسازان اروپایی، ژاپنی یا کره‌ای، تصمیم به معرفی نسل کاملاً جدید ایدو گرفته است.

 

چانگان | لوازم یدکی چانگان | گروه های چانگان | لوازم بدنه چانگان | موتور چانگان | واردات لوازم یدکی چانگان | لوازم یدکی خودروهای چینی | لوازم یدکی ماشین های چینی

چانگان | لوازم یدکی چانگان | گروه های چانگان | لوازم بدنه چانگان | موتور چانگان | واردات لوازم یدکی چانگان | لوازم یدکی خودروهای چینی | لوازم یدکی ماشین های چینی

اولین چیزی که در نسل جدید ایدو سریعاٌ جلب‌توجه می‌کند، طراحی کاملاً جدید آن است که طبق زبان طراحی جدید چانگان شکل گرفته و بسیار جذاب‌تر و همین‌طور پویاتر از نسل قبلی شده است. در نمای جلویی ایدو جلوپنجرهٔ کاملاً جدیدی دیده می‌شود که تا پایین سپر کشیده شده و تا حدودی به جلوپنجرهٔ لکسس شباهت دارد. در عقب نیز به لطف فرم ستون C، نمای پویاتری ایجاد شده درحالی‌که گلگیرهای بزرگ‌تر نیز نمایی عضلانی‌تر به خودرو بخشیده‌اند که بدون شک آن‌را جذاب‌تر از قبل کرده است.

چانگان | لوازم یدکی چانگان | گروه های چانگان | لوازم بدنه چانگان | موتور چانگان | واردات لوازم یدکی چانگان | لوازم یدکی خودروهای چینی | لوازم یدکی ماشین های چینی

چانگان | لوازم یدکی چانگان | گروه های چانگان | لوازم بدنه چانگان | موتور چانگان | واردات لوازم یدکی چانگان | لوازم یدکی خودروهای چینی | لوازم یدکی ماشین های چینی

چانگان فعلاً اطلاعات زیادی از نسل جدید ایدو منتشر نکرده است و بنابراین صرفاً میدانیم که در زیر کاپوت این سدان خوش استایل چینی یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری بنزینی با 125 اسب بخار قدرت قرار گرفته که برای انتقال این نیرو یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. همچنین فعلاً غیر از چراغ‌های LED و کروز کنترل تطبیقی، اطلاعات بیشتری از تجهیزات این ماشین نیز وجود ندارد. نسل جدید چانگان ایدو امسال در چین و سایر بازارها عرضه می‌شود.

چانگان | لوازم یدکی چانگان | گروه های چانگان | لوازم بدنه چانگان | موتور چانگان | واردات لوازم یدکی چانگان | لوازم یدکی خودروهای چینی | لوازم یدکی ماشین های چینی

از سوی دیگر اما هم‌زمان با معرفی نسل جدید ایدو، چانگان نسل جدید نسخهٔ هاچ‌بک آن که ایدو XT نام دارد را هم معرفی کرده است. البته نسل قبلی ایدو XT در ظاهر کاملاً با سدان ایدو متفاوت بود اما در نسل جدید، این دو ماشین از طراحی یکسانی استفاده می‌کنند؛ بنابراین نمای جلویی ایدو XT کاملاً با نسخهٔ سدان یکسان است اما در عقب با توجه به هاچ‌بک بودن خودرو، شاهد طراحی متفاوتی هستیم.

چانگان | لوازم یدکی چانگان | گروه های چانگان | لوازم بدنه چانگان | موتور چانگان | واردات لوازم یدکی چانگان | لوازم یدکی خودروهای چینی | لوازم یدکی ماشین های چینی

ایدو XT در عقب از طراحی بسیار زیبا و جذابی برخوردار است تا جایی که می‌توان آن‌را با هاچ‌بک‌های اروپایی قابل قیاس دانست. در اینجا چراغ‌های باریک بومرنگ شکلی دیده می‌شود که در کنار دیفیوزر و دو سر اگزوز در طرفین آن، نمایی اسپرت به ماشین بخشیده است. به‌طورکلی درحالی‌که نسل قبلی ایدو XT هاچ‌بک نسبتاً زیبا و خوبی بود، نسل جدید حتی از آن‌هم بهتر شده است.

چانگان | لوازم یدکی چانگان | گروه های چانگان | لوازم بدنه چانگان | موتور چانگان | واردات لوازم یدکی چانگان | لوازم یدکی خودروهای چینی | لوازم یدکی ماشین های چینی

ایدو XT هم مانند سدان ایدو از همان پیشرانهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر و همان گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و اتوماتیک استفاده می‌کند اما غیر از این موتور، برای این هاچ‌بک جذاب چینی یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری توربو هم در نظر گرفته شده که 170 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور نیز توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. طول، عرض و ارتفاع نسل جدید ایدو XT به ترتیب معادل 4.50 متر، 1.82 متر و 1.49 متر است درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن‌هم برابر با 2.70 متر است.

چانگان | لوازم یدکی چانگان | گروه های چانگان | لوازم بدنه چانگان | موتور چانگان | واردات لوازم یدکی چانگان | لوازم یدکی خودروهای چینی | لوازم یدکی ماشین های چینی

قیمت چانگان ایدو XT جدید از حدود 72 هزار یوآن (11,500 دلار) آغاز شده و نهایتاً به حدود 97 هزار یوآن (15,500 دلار) می‌رسد. به‌طورکلی این روزها با وجود محبوبیت دیوانه‌وار کراس‌اوورها، هاچ‌بک‌ها در بازار چین چندان محبوب نیستند اما ایدو XT استثناء بوده و از زمان تولدش هرماهه فروش خوبی را به ثبت رسانده است؛ بنابراین انتظار می‌رود نسل جدید این ماشین نیز با تکیه بر استایل جذاب و قوای محرکهٔ قابل‌توجه خود (نمونهٔ 1.5 لیتری توربو) بتواند راه موفق نسل قبلی خود را ادامه دارد.