<link href="https://fonts.googleapis.com/css?family=BYekan" rel="stylesheet" type="text/css"/>

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

شرکت خودروسازی کارمانیا نماینده رسمی خودروهای BYD در ایران هفته گذشته در اقدامی حرفه ای اقدام به افتتاح پیست درایو اختصاصی در محل این شرکت در جاده مخصوص کرد.

لوازم یدکی خودروهای چینی

 فلسفه ساخت پیست‌های تست درایو، تایم گیری و رسیدن به حداکثر سرعت با یک خودرو نیست. بلکه فلسفه ساخت این پیست‌ها، بررسی سیستم تعلیق، سیستم کنترل پایداری و پایداری خودرو، بررسی شتاب گیری و ترمزگیری و کیفیت سواری و تجهیزات رفاهی و ایمنی خودرو است.
تست درایو کارمانیا که در محل تعمیرگاه مرکزی این شرکت قرار دارد، شامل پیچ های ۹۰ و ۱۸۰ درجه چپ گرد و راست گرد است. ضمن این که در بخشی از آن به منظور تست دینامیک خودرو در تغییر مسیرها از موانعی جهت طراحی مسیر اسلالوم استفاده شده است.
پیست آزمایش رانندگی کارمانیا از ۵ قسمت مختلف تشکیل شده است که تست های مهمی چون تست سیستم تعلیق، تست شتاب و تست فرمانپذیری و پایداری را شامل می شود. مسیر تست طوری طراحی شده که امکان انجام مانورهای مختلفی برای خودرو ایجاد شود.
قسمت اول این پیست، جهت آشنایی سرنشین با خودرو بوده که پس از آن، راننده به قسمت تست سیستم تعلیق و جوش اتاق در این پیست می‌رسد. برای تست سیستم تعلیق و کیفیت مونتاژ، چندین دست انداز با ارتفاع‌های مختلف طراحی شده که با عبور خودرو از روی آنها، عملکرد سیستم تعلیق در جذب ناهمواری‌ها و میزان صدای درون اتاق از برخورد قطعات به یکدیگر مشخص خواهند شد.
قسمت دیگر یک مسیر مارپیچ بوده که راننده می‌تواند عملکرد سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و میزان پایداری خودرو را در تست اسلالوم بررسی کند. در این تست سیستم کنترل پایداری بی‌وای‌دی مانع انحراف خودرو شده و در صورت انحراف به سرعت خودرو را به مسیر باز می‌گرداند. قسمت دیگر این پیست، یک مسیر مستقیم بوده که راننده قادر است در آن شتاب گیری خودرو و عملکرد سیستم ترمز را بررسی کند و قسمت آخر نیز، قسمت ریکاوری و پایان پیست است.
شرکت کارمانیا شریک تجاری بی‌وای‌دی چین در ایران ، پیست تست درایو خود را در تهران با تست خودروی بی وای دی S7 برای خبرنگاران آغاز کرد و این خودرو در مراحل مختلف تست موفق بود. کراس اوور S7 در عمل خودرویی ۷ نفره است که برگ برنده دیگر آن در این سگمنت به شمار می آید. پیشرانه S7 یک نمونه دو لیتری توربو به قدرت ۲۰۳ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتون.متر است که به کمک گیربکس دو کلاچ ۶ سرعت نیرو را به محور جلو منتقل می کند. این اعداد و ارقام باعث می شود BYD S7 به یکی از قدرتمندترین خودروهای حال حاضر بازار بدل شود.

هرچند ردیف سوم صندلی ها شاید چندان مناسب افراد بزرگسال به نظر نرسد اما قابلیت بلند کردن و خوابانیدن ردیف سوم صندلی های عقب به معنای در اختیار داشتن یک خودرو خانوادگی همه فن حریف شهری برای یک خانواده با جمعیت متوسط است.
کشش و توان قابل توجه S7 در قیاس با رقبا حتی به هنگام روشن بودن سیستم کنترل کشش (TCS) نیز به واسطه ایجاد حالت فرمان پذیری تحت گشتاور که موجب پیچیدن شاسی و انحراف خودرو از خط مستقیم می شود. این حالت طبیعی از قدرت زیاد پیشرانه خودرو نشات می گیرد که در خودروهای متحرک جلو با شدت بیشتری احساس می شود.
از میهمانان ویژه این مراسم، نخستین خریدار چینی برند بی وای دی در ایران، خانم هون یان یاگ بود. او که همسر شخصی ایرانی است دلیل انتخاب برند BYD را آشنایی گذشته با برند و محصولات این شرکت و اعتمادی که به کیفیت آن دارد عنوان و همچنین تاکید کرد که محصولات این برند دوام بالایی دارد و شرکت کارمانیا نیز در ارائه خدمات پس از فروش بسیار خوب عمل می کند.
دومین میهمان برنامه افتتتاح پیست اختصاصی کارمانیا یکی از مالکان مدل S6 بود. او نخستین کسی بود که با خودروی S6 توانسته بود از مرز ۱۰۰ هزار کیلومتر پیمایش عبور کند. وی که از کیفیت و خدمات خودروی خود بسیار راضی بود گفت: من به دلیل نوع فعالیت خود، خودروهای مختلقی مانند تویوتا، کیا و هیوندایی داشته ام. در واقع اگر نخواهم اغراق کنم می گویم بی وای دی اگر بر تر از این خودروها نباشد، چیزی هم کم ندارد. زیرا به طور متوسط ماهانه ۱۰ هزار کیلومتر رانندگی را با این خودروها تجربه کرده ام و از عملکرد S6 واقعا راضی هستم.
بر اساس این گزارش، شرایط تست محصولات بی وای دی در پیست اختصاصی کارمانیا به زودی از سوی مسئولان شرکت اعلام خواهد شد.