ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کراس‌اوورهای کوپه در حال تبدیل شدن به یک مُد بزرگ در چین هستند و خودروسازان داخلی این کشور یکی پس از دیگری اقدام به ساخت و معرفی این قبیل خودروها می‌کنند.

جدیدترین کراس‌اوور کوپه‌ای که توسط چینی‌ها معرفی شده، چانگان CS85 است. این ماشین با جلوپنجره بزرگ و براق، چراغ‌های بزرگ، آینه‌های جانبی بزرگ و خطوط فراوان روی بدنه، نمایی جسور و تهاجمی دارد. CS85 روی پلت‌فرم مدل CS75 ساخته شده که یک کراس‌اوور میان سایز سنتی است. CS85 با دو پیشرانه مختلف عرضه می‌شود. موتور اول یک واحد 1.5 لیتری توربو با 180 اسب بخار قدرت بوده و دومی از نوع 2 لیتری توربو با 235 اسب بخار است. انتقال قدرت موتور دومی هم توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک انجام می‌گیرد.

چانگان ، لوازم یدکی چانگان ، لوازم یدکی خودروهای چینی ، نسل جدید ، بورس خودرو

این کراس‌اوور کوپه چینی 4.72 متر طول، 1.85 عرض و 1.66 متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن‌هم برابر با 2.70 متر است. قیمت CS85 از حدود 140 هزار یوآن معادل 20,700 دلار آغاز شده و نهایتاً به 200 هزار یوآن برابر با 29,500 دلار می‌رسد. این خودرو در نمایشگاه چنگدو در ماه سپتامبر رسماً رونمایی خواهد شد. چانگان امیدوار است CS85 به یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوورهایش تبدیل شود. البته ساخت کراس‌اوورهای کوپه توسط چانگان به اینجا ختم نمی‌شود چراکه این شرکت چینی در حال کار روی ساخت کراس‌اوور کوپه دیگری است که در جایگاه بالاتری از مدل CS95 قرار می‌گیرد.

چانگان ، لوازم یدکی چانگان ، لوازم یدکی خودروهای چینی ، نسل جدید ، بورس خودرو